a proud member

GRYFFINDOR
{ wear }

19.11.10

17.


the things that come from others' mouth, can never be controlled by us.
until the end of time, that would never happen.
not to mention, the things that go around in that mind of theirs..
a complete and utter mystery.

kamonlah. kau sendiri pun macam tu jugak kan mechanics nya?
kau juga ada mulut, apa lagi kepala otak.
kau pun boleh cakap dan fikir..
sesuka hati kau,
sepuas hati kau.
kan?

but that mouth that you have, 
that glorious brain on top of you,
semua pinjaman dari Dia untuk kita.
barang pinjam, kau mestila pakai dengan berhemah, kan?
bila sampai hari kau kena pulangkan..
tak ada laa menggeletar kepala lutut nak mengadap kan?
insyaAllah. harapnya begitulah.

that brain?
use it to think happy thoughts and also to always remember Him.
that mouth?
use it to say beautiful words and also to recite His words.

aku tahu, macamana panasnya hati bila telinga dengar umpatan orang,
aku tahu macamana lajunya otak kita pusing cari ayat power nak counter-attack kata keji orang,
tapi cuba alih sikit pusingan otak yang laju itu ke arah lain,
ke arah Dia, ingat Dia.
Dia kan Maha Adil?
kalau bukan sekarang, nanti.
nanti ada balasannya.
and..
lagi satu.
kalau kau pun mulut laju caci maki orang,
kepala ligat cari ayat untuk sakitkan hati orang,
you would be no different than those person putting you down in the first place..
kan? 
you are no better than they are,
you are on the same level as they are.
elok kauorang berkawan lah kan, kalau dah macam tu?
heh.

yep, aku tau.
aku pun tak baik mana.
mulut aku kalau hati tengah panas,
laju jugak tembakan pelurunya.
tapi aku sedang belajar,
dan ini sebenarnya sindiran untuk diri sendiri juga.
:]


" a sign of one's excellence in his Islam is ignoring what does not concern him " 
-Tirmidzi-



1 comment:

  1. hihi .. betul2 .. benda Dia bg pinjam kna jage btol2 n kena guna ke arah yg Dia sukai .. like2 .. =D

    ReplyDelete